Old and new

Hello! Today I will show you two pages I really love in my small Dylusion Journal, and which have a similar appearance that I noticed just now. They where made with about three months apart, are both in a green color scale but made with different techniques. Hope you like them!
 
***
Hej! Idag ska jag visa er två sidor som jag verkligen älskar i min lilla Dylusion Journal, och vilka har liknande utseende som jag precis upptäckte. De gjordes med ungefär tre månaders skillnad, är båda i en grön färgskala men är gjorda med olika tekniker. Hoppas ni gillar dem!
 
 
This one I made 2016-02-07, using a stencil from Prima Marketing, green and black spray paint (and some blue too) and some words. I like how the white area makes your eyes slide over the page and how the black thread ties the green areas together.
 
***
Den här gjorde jag 2016-02-07, med en stencil från Prima Marketing, grön och svart spray färg (och lite blå) och några ord. Jag gillar hur det vita området får dina ögon att glida över sidan och hur den svarta tråden knyter samman de gröna områdena.

 
And this one I made sometime in May using different green acrylic colors, blue watercolor, stamps, Gelatos, and white spray paint. This page I like for the same reason as the one above except that here the circles makes your eyes slide over the page, it feels like they are some kind of bubbles in the water or waterlily petals floating on water.
That's all from me today, thanks for stopping by!
 
***
Och den här gjorde jag någon gång i maj med olika gröna akryl färger, blå vattenfärg, stämplar, Gelatos, och vit spray färg. Jag gillar denna sida av samma anledning som den förra förutom att här gör cirklarna att dina ögon glider över sidan, det känns som de någon form av bubblor i vattnet eller näckros blad som flyter på vatten.
Det var allt från mig idag, tack för titten!

Kommentarer

Populära inlägg