Two mixed media cards

Hello again!
This time I will show you two mixed media cards that I made some weeks ago. The first one is based on a Bazzil Craft paper, I added texture to the background with a stencil and Gesso. I added paper tape, a piece of a doily, some paper, flowers and other decorations.
For the second card I've used Prima Epiphany paper, 7 Dots Studio Thoughts Keeper paper. I added some texture with a stencil from Prima and some Gesso, then I added paper tape, flowers and other decorations.
 
 
 
***

 
***

 
***

 
Hope you like them!
 
 
Hej igen!
Denna gång kommer jag visa er två mixed media kort som jag gjorde för några veckor sedan. Det första är baserat på ett Bazzil Kraft papper, jag skapade lite textur på bakgrunden med en stencil och lite Gesso. Jag la till paper tape, en bit tårtpapper, lite papper, blommor och andra dekorationer.
Till det andra kortet använde jag Prima Epiphany papper, 7 Dots Studio Thoughts Keeper papper. Jag skapade lite textur med en stencil från Prima och lite Gesso, sen la jag till paper tape, blommor och andra dekorationer.
 
***
 
Hoppas ni gillade dem!

Kommentarer

Populära inlägg