Just be you

Good morning!
It's been a week since my last post, so here we go again. This time it's a blue green card which I added some gesso on the base to blur it out. I used the caps of two gelatos to create the circles onto of the gesso, but first I dipped them in some blue color. When the gesso had dried I used a stencil and some texture paste to create some texture to the card. And then I filled the circles with some glossy accent to make them shine. Finally I added the decorations. Hope you like it!

 
 
***

 
 ***
 
God morgon!
Det har gått en vecka sen mitt senaste inlägg, så nu är det dags igen. Den här gången är det ett blå grönt kort där jag målade gesso på basen för att sudda ut den lite. Jag använde korkarna till två gelatos för att skapa cirklarna ovanpå gesson, men först doppade jag dem i lite blå färg. När gesson hade torkat använde jag en stencil och lite texture paste för att skapa lite textur på kortet. Jag fyllde sedan i cirklarna med lite glossy accent för att de skulle glänsa. Till slut fäste jag dekorationerna.
Hoppas ni gillar det!

Kommentarer

  1. Hej Erika! Du gör helt fantastiska kort! Balansen mellan olika dekorationer o medier du använder visar vilken duktig konstnär du är!! Lycka till med din nästa projekt :) /Marléne

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg