Silversmithing part 1

During this spring I've been on a silversmithing course, and I thought it would be fun to show what I did during this time and how the process was like



First we have a silver heart that I cut out from a piece of silver


This is the piece that I cut out, doesn't look so nice, but wait


A bit of grinding


...


A bit more grinding


Satisfied with the grinding, and a drilled hole


The back with a silverstamp and city


Pattern on the front


Finished jewelry

Have a nice day!

...

Under våren har jag varit på silversmides kurs, och jag tänkte att det skulle vara roligt att visa vad jag gjorde under denna tiden och hur processen såg ut 
...
Först har vi ett silverhjärta som jag sågade ut från en bit silver
...
Detta är biten som jag sågade ut, ser inte så fin ut, men vänta
...
Fila
...
Fila lite mer
...
Nöjd med det, och ett borrat hål
...
 Baksidan med silverstämpel och ort
...
Mönster på framsidan
...
Färdigt smycke
...
Ha en bra dag!

Kommentarer

Populära inlägg